Międzynarodowy Projekt Współpracy

Enoturystyka i promowanie obszaru – międzynarodowy projekt współpracy

Lokalna Grupa Działania „Kraina Nafty” wspólnie z trzema krajowymi partnerami tj. Stowarzyszeniem pn. Lokalna Grupa Działania Nowa Galicja, Czarnorzecko-Strzyżowską Lokalną Grupą Działania oraz Stowarzyszeniem Lokalna Grupa Działania „LIWOCZ”, a także partnerem węgierskim Zempléni Tájak Vidékfejlesztési Egyesüle, realizuje projekt pn Międzynarodowa Promocja Enoturystyki i Dziedzictwa Lokalnego nr umowy przyznania pomocy 00004-6936-UM0930005/18 z dnia 23.10.2018r., operacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.3  „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Cel operacji: zwiększenie atrakcyjności turystycznej, promocja obszarów i produktów lokalnych oraz wzmacnianie współpracy obszarów objętych LSR partnerskich LGD, poprzez rozwój enoturystyki i produktów lokalnych, publikację, aplikację mobilną oraz wizytę studyjną.

Wnioskowana kwota pomocy: 183 000 zł (z umowy przyznania pomocy)

Operacja wpisuje się w następujące cele Lokalnej Strategii Rozwoju LGD „Kraina Nafty”

Cel ogólny 3: Zachowanie dziedzictwa kulturowego i ochrona środowiska przyrodniczego;
Cel szczegółowy 3.1 Wzmocnienie tożsamości mieszkańców w oparciu o tradycje i środowisko przyrodnicze;
Cel ogólny 4. Budowanie kapitału społecznego i rozwój samoorganizacji na poziomie lokalnym
Cel szczegółowy 4.3 Współpraca i wymiana wzajemnych doświadczeń

Wskaźniki produktu:

  • Liczba wydanych publikacji – 1 szt.
  • Aplikacja mobilna – 1 szt.
  • Wyjazd studyjny – 1 szt.
  • Liczba przygotowanych projektów współpracy – 1 szt.
  • Liczba zrealizowanych projektów współpracy międzynarodowej – 1 szt.
  • Liczba projektów wykorzystujących lokalne zasoby: przyrodnicze, kulturowe, historyczne, turystyczne, produkty lokalne – 1 szt.
  • Liczba projektów skierowanych do następujących grupe docelowych: przedsiębiorcy, grupy defaworyzowane (określone w LSR), młodzież, turyści, inne – 1 szt.
  • Liczba projektów skierowanych do przedsiębiorców, młodzieży, niepełnosprawnych, turystów – 1 szt.
  • Liczba LGD uczestniczących w projektach współpracy – 4 szt.
  • Liczba LGD uczestników wizyty studyjnej deklarujących zwiększenie świadomości w zakresie korzyści wynikających z prowadzenia działalności enoturystycznej – 10 osób
  • Licza osób objętych działaniami promocyjnymi produktów, usług i regionu – 300 osób
  • Zwiększenie zainteresowania walorami i atrakcjami obszaru LGD – mierzone liczbą wejść na stronę interenetową i pobrań aplikacji mobilnej do 2020r. – 5000 osób
  • Liczba wydarzeń o charakterze promocyjno – informacyjnym – 3 wydarzenia/zadania
  • Liczba osób, które uzyskają wiedzę na temat enoturystyki na obszarze objętym LSR – 10000 osób

Opis projektu

W ramach projektu pn Międzynarodowa Promocja Enoturystyki i Dziedzictwa Lokalnego planowane jest podjęcie działań w zakresie promocji walorów i zasobów lokalnych obszaru, a tym samym dziedzictwa kulturowego, a także wzmacniania współpracy, w tym współpracy międzynarodowej. Realizacja projektu pozwoli na wzmocnienie współpracy pomiędzy partnerskimi LGD, oraz producentami lokalnymi z obszarów objętych projektem. Realizacja projektu pozwoli na międzynarodową promocję obszaru LSR partnerskich LGD oraz wpłynie na wzbogacenie oferty turystycznej tego obszaru.

W ramach projektu planuje się realizację następujących zadań:

  1. Przygotowanie projektu – spotkanie z partnerami. W ramach zadania planowane jest zorganizowanie spotkania dotyczącego realizacji projektu współpracy. Celem spotkania jest zacieśnienie współpracy i partnerstwa 4 krajowych lokalnych grup działania oraz węgierskiego LGD, w celu wspólnej realizacji projektu. Realizacja zadania zakłada omówienie i doprecyzowanie wspólnie realizowanych zagadnień w ramach planowanego projektu współpracy, tak aby realizacja przebiegała prawidłowo, sprawnie oraz zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, w szczególności organizacji wyjazdu studyjnego, przekazania materiałów dotyczących wydania publikacji, przygotowania aplikacji mobilnej oraz zakładki na stronie internetowej.
  2. Przygotowanie materiałów promocyjnych – zadanie ma na celu przygotowanie różnorodnych materiałów, których celem jest promocja projektu i walorów obszaru LSR parterskich LGD oraz dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców. Dzięki czemu zwiększy się wiedza mieszkańców i turystów na temat atrakcji i walorów obszaru, w tym w zakresie enoturystyki, winiarstwa i lokalnych produktów. W ramach projektu zaplanowano:
    – wydanie publikacji – przewodnika – albumu promującego obszar 4 LGD oraz partnera węgierskiego, zawierającej opis najważniejszych zasobów, w nawiązaniu do enoturystyki – w tym historii winiarstwa, szlaków winnych, turystycznych, prezentację lokalnych produktów, a także innych atrakcji turystycznych. Publikacja będzie zawierała opisy w języku polskim, węgierskim oraz angielskim;
    – przygotowanie aplikacji mobilnej – – mobilnego „przewodnika” po obszarze partnerskich LGD, w tym także partnera węgierskiego, celem promocji obszaru, jako możliwość innowacyjnego i atrakcyjnego zaprezentowania walorów (przyrodniczych, historycznych, kulturowych czy rozrywkowych, zabytki, atrakcje, w tym także winnic, gospodarstw enoturystycznych, producentów/przetwórców lokalnych produktów (miody ekologiczne, sery kozie, tradycyjne produkty), zlokalizowanych na obszarze partnerskich LGD,) obszaru z wykorzystaniem lokalizacji GPS. Aplikacja zawierać będzie moduł tras i miejsc, system ułatwiający planowanie wycieczki po danym regionie, listę szlaków turystycznych oraz najważniejsze informacje o regionie, zdjęcia, atrakcje, dojazd. Aplikacja będzie zawierała opisy i punkty w języku polskim, węgierskim i angielskim;
    – utworzenie galerii i historii winiarstwa i produktów lokalnych – zadanie realizowane będzie przez LGD „Kraina Nafty”, która w swojej siedzibie stworzy ekspozycję nawiązującą do historii i tradycji winiarstwa na obszarze objętym projektem współpracy, w tym partnera węgierskiego (zdjęcia, gabloty, opisy historyczne.) wraz z prezentacją lokalnych produktów (wyroby z siana, bibuły, koronki, tradycje naftowe, miody, sery kozie), dzięki czemu powstanie „materialny” element projektu, każda osoba odwiedzająca biuro będzie mogła zapoznać się z powstałą ekspozycją oraz poznać historię winiarstwa, a tym samym do szerszego kręgu dotrze informacja o zrealizowanym projekcie współpracy. Treści prezentowane w galerii będą dotyczyły całego obszaru objętego niniejszym projektem, a więc 4 LGD krajowych oraz partnera węgierskiego. Galeria będzie zawierała opisy w języku polskim, węgierskim i angielskim.
  3. Organizacja wizyty studyjnej – celem wizyty będzie prezentacja dobrych praktyk oraz lokalnych produktów, zacieśnienie współpracy, a także wymiana wzajemnych doświadczeń w zakresie winiarstwa, enoturystyki oraz produktów regionalnych. Wizyta będzie miała formę targów, połączona będzie z konferencją oraz prezentacją winiarstwa, enoturystyki oraz produktów lokalnych.

Realizacja projektu przyczyni się do rozwoju turystyki, w tym enoturystyki na obszarze LSR. Będzie to doskonały sposób na promocję turystyczną partnerskich regionów. Niewielkie gospodarstwa winiarskie, agroturystyki, lokalni rzemieślnicy i wytwórcy mają szansę stać się trwałym elementem ich pejzażu. Wzrost liczby odwiedzających i korzystających z oferowanych przez nich usług wpłynie na zwiększenie dochodów tych osób, wzrost ekonomiczno-gospodarczy oraz poprawę jakości życia.

Realizacja projektu

Przykład

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Incidunt omnis sapiente, dolorum explicabo assumenda blanditiis deleniti officiis odit sit dolores cum autem totam error distinctio quis nulla facilis ut. Omnis!

Tekst

Drugi tekst

Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Eligendi soluta explicabo aspernatur, itaque, natus numquam ea officiis cupiditate reprehenderit laboriosam quam libero repellendus blanditiis ipsum animi odit, dolore assumenda quia.

Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Eligendi soluta explicabo aspernatur, itaque, natus numquam ea officiis cupiditate reprehenderit laboriosam quam libero repellendus blanditiis ipsum animi odit, dolore assumenda quia.

Dłuszy nagłówek
  • Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Incidunt commodi sequi perspiciatis quia culpa, laborum, aperiam inventore neque nesciunt temporibus a nemo, expedita pariatur voluptatum ex ratione animi consequuntur ducimus.
  • Repudiandae similique enim ipsa sapiente. Qui saepe dicta hic est dolores provident dolorem iure quis rem reiciendis eum numquam nisi itaque nesciunt debitis, impedit earum? Labore ipsam quo cumque dolorum.
  • Sed quisquam qui quae saepe veritatis quis dolore tempore! Amet unde velit sint! Debitis quod culpa commodi expedita asperiores incidunt beatae? Accusantium nulla eaque a error deserunt beatae quae illo.

Lorem ipsum, dolor sit amet consectetur adipisicing elit. A rem doloremque rerum veniam nesciunt voluptatum, ut tenetur odio repudiandae distinctio, saepe incidunt deleniti delectus illo voluptas, molestiae obcaecati! Ex, repellat?

Tekst
  1. Jeden
  2. Dwa
  3. Trzy