II Krajowy Projekt Współpracy SORT
Lokalna Grupa Działania „Kraina Nafty” w partnerstwie z Lokalną Grupa Działania Nasze Bieszczady w okresie od 01.10.2022 r. do dnia 31.05.2023 r., zrealizowała projekt współpracy pn. „Sieć Obiektów Rekreacyjno – Turystycznych”, w ramach poddziałania 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Celem projektu była: Poprawa jakości życia, podniesienie atrakcyjności turystycznej obszaru objętego projektem współpracy oraz rozwój współpracy między podmiotami będącymi LGD Nasze Bieszczady i LGD Kraina Nafty poprzez powstanie sieci altan rekreacyjno-turystycznych (11 obiektów) wraz z obiektami małej infrastruktury.
REZULTATY:
W ramach projektu wybudowano 11 altan rekreacyjno-turystycznych oraz obiektów małej infrastruktury (z czego 6 po stronie LGD „Kraina Nafty”), opracowano i wydano materiały promocyjne w postaci: map i biuwarów oraz zorganizowano wydarzenie informacyjno/promocyjnego.
Działania projektowe związane z rozwojem infrastruktury rekreacyjnej skierowano do mieszkańców i turystów zapewniając im wypoczynek na świeżym powietrzu oraz do przedsiębiorców, którzy zajmują się branżą turystyczną. Wynikiem realizacji jest poprawa dostępności do atrakcji około turystycznych poprzez podkreślenie wyjątkowości obszaru -więcej osób odwiedza nasze regiony, również w szerszej perspektywie działania te mogą wpłynąć na utworzenie nowych miejsc pracy, gdyż obszary z nowo powstałą infrastrukturą mogą zyskać na popularności, więcej turystów będzie je odwiedzać, a co za tym idzie – zaistnieje konieczność zatrudnienia dodatkowych osób do pracy przy usługach gastronomiczno – hotelarskich. Ponadto realizacja projektu pomogła wypełnić niszę w postaci zbyt małej liczby obiektów rekreacyjnych i wypoczynkowych na obszarach partnerskich LGD.
Uczestnicy projektu (partnerzy LGD, osoby uczestniczące w wydarzeniu promocyjnym oraz odbiorcy materiałów promocyjnych), jak i mieszkańcy oraz lokalni liderzy poznali miejsca realizacji inwestycji poprzez prowadzone działania promocyjno – informacyjnego.
Efektem projektu jest zwiększenie atrakcyjności turystycznej obu LGD, wzbogacenie oferty turystycznej oraz promocja obszaru pod kątem lokalnych walorów i atrakcji. Realizacja projektu pozwoliła na wzmocnienie współpracy pomiędzy partnerskimi LGD, wzmocnienie więzi społecznych mieszkańców oraz rozwijanie ich aktywności. Przyczyniła się również do szerszej promocji obu obszarów na terenie całego kraju oraz w przyszłości poza jego granicami. W ramach zaplanowanych zadań każdy z partnerów miał swój udział w realizacji zadań, także zarządzanie projektem odbywało się na zasadzie partnerstwa, które zapewniło równy dostęp do informacji i udział w podejmowaniu decyzji.
Projekt skierowany był do mieszkańców obszaru objętego projektem współpracy oraz turystów, w tym do grup defaworyzowanych (określonych w LSR).
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU – 1 283 286,00 zł