Blog

ARiMR ogłosił nabór na rozpoczęcie działalności pozarolniczej – PREMIA dla rolników do 250 tys. zł na założenie biznesu na wsi!

Termin naboru: od 29 października do 30 listopada 2020 r. rolnicy mogą ubiegać się w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o „Premię na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach PROW 2014-2020.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie? O dofinansowanie może ubiegać się rolnik, małżonek rolnika lub domownik, który m.in. podlega ubezpieczeniu w KRUS w pełnym zakresie nieprzerwanie co najmniej od 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy. O premię mogą starać się osoby, które chciałyby rozpocząć prowadzenie działalności pozarolniczej po raz pierwszy, jak również osoby, które przez 24 miesiące poprzedzające złożenie wniosku miały zawieszoną lub zakończoną działalność gospodarczą oraz te, które swój biznes na wsi już prowadzą i chcą go rozszerzyć o nowy rodzaj działalności.

Jaka jest kwota przyznanej pomocy? Wysokość premii uzależniona jest od liczby miejsc pracy, które rolnik planuje utworzyć w swojej firmie, i wynosi: w przypadku jednego miejsca pracy – 150 tys. zł. Przy dwóch premia wzrasta do 200 tys. zł, a przy trzech do 250 tys. zł.

Na co trzeba przeznaczyć otrzymane pieniądze? 70% kwoty premii musi być wydane na inwestycje w środki trwałe, czyli np. zakup nowych maszyn i urządzeń, środków transportu czy wyposażenia. Pozostałe 30 proc. można przeznaczyć na wydatki bieżące związane z prowadzeniem działalności.

Jaką działalność można rozpocząć? Firma, która zostanie założona dzięki otrzymaniu dotacji, może zajmować się między innymi: sprzedażą produktów nierolniczych, naprawą pojazdów samochodowych, budownictwem, sprzedażą detaliczną, fryzjerstwem, rzemiosłem, rękodzielnictwem, prowadzeniem obiektów noclegowych i turystycznych, usługami cateringowymi, opieką nad dziećmi lub osobami starszymi czy niepełnosprawnymi, a także działalnością weterynaryjną, informatyczną, architektoniczną, usługami rachunkowości, księgowymi, audytorskimi czy technicznymi. Pełna lista rodzajów działalności objętych wsparciem obejmuje ponad 400 pozycji, tzw. kodów PKD.

Kto przyjmuje wnioski? Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną lub rejestrowaną przesyłką pocztową.

Więcej informacji: www.arimr.gov.pl, w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR oraz pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84.

Zobacz więcej...

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 10/2020

naglo

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 10/2020

Lokalna Grupa Działania „Kraina Nafty”, działająca na obszarze gmin:
Chorkówka, Dukla, Jaśliska, Jedlicze, Iwonicz – Zdrój i Miejsce Piastowe,
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie
ROZWIJANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

(więcej…)

Zobacz więcej...

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 9/2020

naglo

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 9/2020

Lokalna Grupa Działania „Kraina Nafty”, działająca na obszarze gmin:
Chorkówka, Dukla, Jaśliska, Jedlicze, Iwonicz – Zdrój i Miejsce Piastowe, informuje o możliwości składania wniosków  o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie
ROZWOJU OGÓLNODOSTĘPNEJ I NIEKOMERCYJNEJ INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ LUB REKREACYJNEJ LUB KULTURALNEJ

(więcej…)

Zobacz więcej...

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 8/2020

naglo

Ogłoszenie o naborze wniosków nr 8/2020

Lokalna Grupa Działania „Kraina Nafty”, działająca na obszarze gmin:
Chorkówka, Dukla, Jaśliska, Jedlicze, Iwonicz – Zdrój i Miejsce Piastowe,
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
w zakresie
PODEJMOWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

(więcej…)

Zobacz więcej...

Dodatkowe środki na wdrażanie LSR dla LGD „Kraina Nafty” w zakresie rozwoju przedsiębiorczości oraz rozwój ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej i kulturalnej

Szanowni Państwo!

Z przyjemnością informuję, iż Lokalna Grupa Działania „Kraina Nafty”, po raz kolejny znalazła się w gronie 9 najlepszych lokalnych grup w Województwie Podkarpackim, i z sukcesem zakończyła kolejny etap wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju. Nasza praca i zaangażowanie zostało nagrodzone i otrzymaliśmy początkiem bieżącego roku dodatkowe środki w wysokości 990 000 zł – „II Bonus”. Warunkiem otrzymania środków było osiągnięcie (wg. stanu na dzień 31.08.2019 r.) poziomu co najmniej 65% zakontraktowanych środków z Budżetu LSR czyli zawartych umów o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2, który wynosi 9 990 000 zł. Dzięki tym dodatkowym środkom nasz budżet zwiększył się do kwoty 10 980 000 zł. Otrzymane środki przeznaczyliśmy na przedsięwzięcia związane
z podejmowaniem działalności gospodarczej oraz rozwojem ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej i kulturalnej. Dodatkowe środki na rozwój przedsiębiorczości – to nowe firmy i nowe miejsca pracy na obszarze LGD. Warto więc się o nie postarać, przy okazji planowanego naboru, tym bardziej, iż obowiązują nowe, złagodzone warunki ubiegania się o wsparcie. A infrastruktura społeczna, wiemy dobrze, że zawsze służy mieszkańcom, turystom i poprawie ogólnego wizerunku i rozwoju naszych małych ojczyzn. Nabory w ramach tych zakresów zaplanowaliśmy na II półrocze tego roku. I jest mi ogromnie miło poinformować Państwa, że już w najbliższym czasie ruszamy z naborami wniosków. Planowany termin naborów to od 2 do 16 listopada 2020 r.

(więcej…)

Zobacz więcej...

ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW W BIURZE STOWARZYSZENIA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „KRAINA NAFTY” W CZASIE OBOWIĄZYWANIA STANU EPIDEMII

Szanowni Państwo,

w związku obserwowanym w ostatnim czasie wzrostem zakażeń wirusem SARS-CoV-2, oraz w związku z planowanymi w najbliższym czasie trzema naborami wniosków, LGD „Kraina Nafty” wprowadza następujące zasady dotyczące udzielania doradztwa, obsługi bezpośredniej oraz składania wniosków:

  1. W trosce o bezpieczeństwo naszych interesantów oraz pracowników Biura LGD „Kraina Nafty”, w Biurze LGD stosujemy organizację bezpośredniej obsługi interesantów dostosowaną do aktualnych ograniczeń, nakazów i zakazów obowiązujących w związku z wystąpieniem epidemii.
  2. Rekomendowane są usługi doradcze świadczone w formie telefonicznej pod numerami tel: 725 999 721 lub 725 995 723 lub zdalnej, za pośrednictwem poczty e-mailowej: biuro@kraina-nafty.pl
  3. Doradztwo świadczone jest przez pracowników biura w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
  4. Konsultacje bezpośrednio w biurze LGD będą możliwe wyłącznie po uprzednim umówieniu się telefonicznie lub mailowo na konkretny dzień i godzinę – pozwoli nam to uniknąć zbyt dużej liczby osób w biurze w tym samym czasie.
  5. Konsultacje indywidualne bez uprzedniego uzgodnienia daty i godziny konsultacji, będą możliwe jeśli nie będzie na terenie biura LGD w tym samym czasie innych interesantów.
  6. Pierwszeństwo w obsłudze bezpośredniej mają osoby składające wniosek o przyznanie pomocy. Osoby składające wnioski są zwolnione z wcześniejszego umawiania wizyty w biurze (dotyczy okresu trwania naboru).
  7. Jednocześnie w Biurze LGD może przebywać tylko jedna osoba składająca wniosek lub korzystająca z doradztwa.
  8. Od wejścia do budynku biura oraz podczas udzielania doradztwa lub składania wniosku wnioskodawca oraz pracownik Biura LGD zobowiązany jest do zasłaniania ust i nosa (maseczką, przyłbicą lub innymi równoważnymi nakryciami).
  9. Przed rozpoczęciem doradztwa wnioskodawca zobowiązany jest do dezynfekcji rąk.
  10. W przypadku, gdy wnioskodawca będzie uchylał się od obowiązku wskazanego w pkt. 8, pracownik biura LGD może odmówić udzielenia doradztwa w formie bezpośredniej lub skrócić usługę.
  11. Wprowadza się bezwzględny zakaz przebywania w Biurze LGD osób towarzyszących wnioskodawcy, jeżeli nie jest to niezbędne do właściwego skorzystania z doradztwa lub składania wniosku.
  12. W Biurze LGD obowiązuje nakaz zachowania minimalnej bezpiecznej odległości 1,5 m.
  13. W Biurze LGD prowadzona jest ewidencja osób korzystających w danym dniu z konsultacji bezpośrednich oraz składających wnioski.
  14. Osoby w złym stanie zdrowia z występującymi wyraźnymi objawami chorobowymi tj. kaszlem, katarem, dusznościami i gorączką nie będą obsługiwane.
  15. Osoby zarażone Covid-19 lub przebywające na kwarantannie lub w miejscach, które są ogniskami proszone są o powiadomienie o tym fakcie pracownika LGD oraz bezwzględne powstrzymanie się od bezpośredniego załatwiania spraw w Biurze LGD.
  16. Prosimy o informowanie Biura LGD o fakcie przebywania na kwarantannie lub zarażeniu koronawirusem, jeśli mogło dość do niego w czasie zbieżnym do wizyty w Biurze LGD.
  17. Prosimy mieć na uwadze, że musimy zachować szczególną ostrożność i reżim sanitarny, szczególnie w okresie naboru wniosków.
  18. Prosimy o dostosowanie się do obowiązujących zaleceń.

Natalia Kuliga-Helnarska
Kierownik Biura LGD

Zobacz więcej...

Nowelizacja Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020.

Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniu 10 września weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 roku  w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Dokument ten wprowadził szereg zmian mających na celu ułatwienie wywiązania się ze zobowiązań umów o dofinansowanie zawartych w zakresie podejmowania i rozwijania działalności gospodarczej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Powstał w odpowiedzi na aktualną sytuację epidemiologiczną wywołaną wirusem SARS-CoV-2.
Zachęcamy do zapoznania się z nowymi warunkami ubiegania się o wsparcie (https://kraina-nafty.pl/zasady-warunki-przyznania-pomocy-podejmowanie-dzialalnosci-gospodarczej/)

Rozporządzenie

W stosunku do już realizowanych i jeszcze niezakończonych działań inwestycyjnych (gdzie umowa o przyznanie pomocy została już zawarta z Samorządem Województwa), stosuje się obowiązujące przepisy, które weszły od dnia 10 września 2020 roku.

Zobacz więcej:
Uproszczenia w Leaderze

Zobacz więcej...

Pierwszy Biznes – Wsparcie w Starcie II” – niskooprocentowane pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej udzielane przez Lubelską Fundację Rozwoju

Szanowni Państwo,

na prośbę Lubelskiej Fundacji Rozwoju,  uprzejmie informujemy, iż w na terenie woj. podkarpackiego dostępne są niskooprocentowane pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej oraz tworzenie stanowisk pracy w ramach Programu „Pierwszy Biznes – Wsparcie w Starcie II”. W ramach programu Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej koordynowanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego pożyczek udziela Lubelska Fundacja Rozwoju.

„Pierwszy Biznes – Wsparcie w Starcie II” – niskooprocentowane pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej
Od lutego 2020 r. na terenie woj. podkarpackiego realizowany jest program, w ramach którego Lubelska Fundacja Rozwoju udziela preferencyjnych pożyczek dla osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Z pożyczki skorzystać mogą:

  • studenci ostatniego roku studiów wyższych,
  • poszukujący pracy absolwenci szkoły lub uczelni wyższej do 4 lat od dnia ukończenia szkoły lub uzyskania tytułu zawodowego,
  • zarejestrowani bezrobotni lub
  • poszukujący pracy opiekunowie osoby niepełnosprawnej.

Aktualna maksymalna wartość pożyczki to 100 489,60 zł  (do 20-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia).

Oprocentowanie:

  • 0,01 % w skali roku (0,1 stopy redyskonta weksli NBP) dla pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej polegającej na prowadzeniu żłobka lub klubu dziecięcego z miejscami integracyjnymi lub polegającej na świadczeniu usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych oraz pożyczkobiorców będących opiekunami osób niepełnosprawnych.
  • 0,03 %w skali roku (0,25 stopy redyskonta weksli NBP) dla bezrobotnych, studentów ostatniego roku oraz poszukujących pracy absolwentów.

Okres spłaty: do 7 lat.
Karencja – do 12 miesięcy.
Zabezpieczenie spłaty: weksel własny pożyczkobiorcy, poręczenie osób fizycznych.

W ramach Programu dostępne są również pożyczki na utworzenie stanowisk pracy dla osób bezrobotnych.  Aktualna maksymalna wartość pożyczki na utworzenie miejsca pracy: 30 146,88 zł (do 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia).

Okres spłaty: do 3 lat.

Zabezpieczenie spłaty: weksel własny pożyczkobiorcy, poręczenie osób fizycznych.

Program „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie II” to:

  • brak dodatkowych opłat i prowizji,
  • możliwość skorzystania z bezpłatnego doradztwa,
  • szybka decyzja o przyznaniu środków finansowych
  • możliwość umorzenia pożyczki

Szczegółowe informacje:
Bank Gospodarstwa Krajowego
www.wsparciewstarcie.bgk.pl

Lubelska Fundacja Rozwoju Oddział w Rzeszowie
Al. Krzyżanowskiego 6a lok. 8, 35-329 Rzeszów
tel. 17 853 59 17
www.lfr.lublin.pl

Zobacz więcej...

Walne Zebranie Członków 16 września 2020 roku o godz.: 16:00

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, iż w dniu 16 września 2020 r. o godz. 16:00
w Hotelu Natura Zdrój Wellness & Spa
Aleja Słoneczna 7 w  Iwoniczu Zdroju (dawny Hotel Glorietta),
sala konferencyjna na I piętrze
odbędzie się  Sprawozdawczo – wyborcze Walne Zebranie Członków
Lokalnej Grupy Działania „Kraina Nafty”.

W załączeniu przesyłamy Państwu Porządek obrad, projekty uchwał oraz  materiały:

  • Sprawozdanie merytoryczne z pracy Zarządu za 2019 r.
  • Sprawozdanie finansowe za 2019 r.
  • Protokół Komisji Rewizyjnej za 2019 r. oraz wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie Zarządowi absolutorium
  • Sprawozdanie z działalności Rady za 2019 r.
  • Broszura – podsumowanie okresu realizacji LSR 2014-2020,
  • Uchwała o zmianie LSR będzie przedstawiona na Walnym Zebraniu.

Prosimy o zapoznanie się z przekazanymi materiałami celem usprawnienia przeprowadzenia Walnego Zebrania i zrezygnowania z ich szczegółowego prezentowania podczas obrad.

Szanowni Państwo, planowane Walne Zebranie, z uwagi na trwający stan epidemii oraz zagrożenie związane z rozprzestrzenianiem się COVID-19, będzie inne niż nasze dotychczasowe Walne Zebrania, prosimy więc z uwagi na bezpieczeństwo nas wszystkich o zachowanie wszelkich możliwych środków ostrożności oraz zachowywanie bezpiecznych odległości. Walne zebranie musi odbyć się z zachowaniem odpowiednich reżimów sanitarnych, tak więc prosimy Państwa o zabranie ze sobą maseczek ochronnych i rękawiczek, będzie także zastosowana obowiązkowa dezynfekcja rąk.

(więcej…)

Zobacz więcej...